تاسیسات پمپ  انواع پمپ ، مخزن و ست کنترل را در حداقل زمان ممکن و با قیمت مناسب و رقابتی تامین میکند

          تلفن مشاوره و خرید     09394905756

     

 

1401/01/02

پمپ دنده ای

یکی از معمول ترین پمپ ها برای افزایش توان هیدرولیکی سیال، پمپ دنده ای می باشد. پمپ دنده ای با استفاده از چرخ دنده، مایعات را جابجا می کند .

پمپ دنده ای از چرخ دنده ها برای پمپاژ سیال با جابجایی استفاده می کند. آنها یکی از رایج ترین انواع پمپ ها برای کاربردهای نیروی سیال هیدرولیک هستند.
 پمپ دنده ای در حدود سال 1600 توسط یوهانس کپلر اختراع شد.پمپ های دنده ای نیز به طور گسترده در تاسیسات شیمیایی برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا استفاده می شود. دو نوع اصلی وجود دارد: 

پمپ های دنده خارجی که از دو چرخ دنده خارجی استفاده می کنند و پمپ های دنده داخلی که از یک چرخ دنده خارجی و داخلی استفاده می کنند .
با چرخش چرخ دنده ها در سمت ورودی پمپ از هم جدا می شوند و فضای خالی و مکشی ایجاد می کنند که توسط مایع پر می شود.
 سیال توسط چرخ دنده ها به سمت تخلیه پمپ منتقل می شود، جایی که مش بندی چرخ دنده ها باعث جابجایی سیال می شود. فاصله های مکانیکی کوچک هستند - در حدود 10 میکرومتر. فاصله های تنگ، همراه با سرعت چرخش، به طور موثری از نشت مایع به سمت عقب جلوگیری می کند.طراحی سفت و سخت چرخ دنده ها و خانه ها فشار بسیار بالا و توانایی پمپاژ سیالات بسیار چسبناک را فراهم می کند.
تغییرات زیادی وجود دارد، از جمله دنده های مارپیچ و شاه ماهی (به جای چرخ دنده های خار)،
 روتورهای لوبی شکل شبیه به
 دمنده های Roots (معمولاً به عنوان سوپرشارژر استفاده می شود)، و طرح های مکانیکی که امکان انباشته شدن پمپ ها را فراهم می کند
 انواع پمپ دنده ای:
 پمپ دنده ای خارجی 

 پمپ دنده ای داخلی

چت در واتساپ